• Over Anand
    • Over ons
      • Meer over Anand
        • Groepsaccommodatie
        • Stoelmassage Amsterdam
        • English Information
        • Voetreflexmassage
        • Massage Therapie Cursus
        • Meditatie Retraite
    • Contact
    • Corona Virus
    • Professionele Trainers
    • Studiegids
    • Nieuwsbrief
    • Anand in de media
    • Erkenningen
    • Praktijk
    • Behandelaars
    • Massage Producten
  • Thuiscursus
    • Chakra Healing
    • Massage
    • Mindfulness
  • Massage Cursus
    • Ontspanningsmassage
    • Klassieke massage
    • Sportmassage
    • Ayurvedische massage
    • Stoelmassage
    • Thaise Yoga Massage
    • Chakra Massage
    • Holistic Pulsing
    • Triggerpoint Cursus
  • Spirituele cursus
    • Meditatie Cursus
    • Cursus Mindfulness
    • Intuitie
    • Reiki 1
    • Reiki 2
    • Reiki 3
    • Chakra Yoga
    • Meditatieles Verzorgen
  • Opleidingen
    • Opleiding Ayurvedische Massage
    • Wellness Massage Opleiding
    • Opleiding Yoga Massage
    • Opleiding Energetisch Masseur
    • Massage Therapeut
    • Meditatie Training
    • Reiki Master Training
    • Meditatie Opleiding
    • Examens
    • Stage
  • Cursus Weken
    • Ayurveda Cursus Week
    • Wellness Massage Week
  • Agenda/Locaties
    • Keuzehulp
    • Agenda
    • Zaandam
    • Nijmegen
    • Rotterdam
    • Sauerland (DL)
  • Inloggen
Anand.nl

Anand.nl

Je bent hier: Home / Blog / Hoe kun je klanten werven voor je massagepraktijk?

Hoe kun je klanten werven voor je massagepraktijk?

klanten werven massagepraktijkAltijd al benieuwd geweest hoe je klanten werft voor je massagepraktijk? Hieronder lees je daar meer over. Maar eerst een terugblik; in de voorafgaande blogs kon je lezen over hoe je een massage business plan schrijft, hoe je je visie, missie en doelstellingen bepaalt en ook hoe je de algemene voorwaarden massagepraktijk schrijft. Wanneer je deze blogs gelezen hebt en de punten die hierin beschreven staan hebt uitgewerkt, ben je klaar voor de volgende stap, namelijk klanten werven massagepraktijk.

Voordat je klanten gaat werven, volg je natuurlijk eerst een gedegen opleiding tot masseur: klik hier voor meer info over de massage opleiding

Wanneer klanten werven voor je massagepraktijk, tijdens of na je opleiding Masseur?

Van veel cursisten krijgen wij regelmatig de vraag wanneer het juiste moment is om klanten te werven. Is dit tijdens of na je opleiding  Masseur? Je herkent het vast wel, je hebt je ingeschreven voor de opleiding masseur. Je eerste cursus staat al in het vooruitzicht. Een groot deel van je vrienden en familie zijn nog enthousiaster dan jij dat je deze opleiding gaat doen. Met smart zitten zij te wachten tot jij ze kunt masseren. Leuk dat je op hen kan oefenen, maar jij denkt er stiekem aan hoe jij hier een serieuze massage praktijk van kan maken zodat jij je als masseur kunt profileren en er van kunt leven.

Ons antwoord is, voel goed bij jezelf wanneer het juiste moment voor jou is. Best abstract, dat begrijpen wij. Hieronder gaan wij daar even verder op in.

Je kunt best tijdens je opleiding masseur al starten met het opzetten van je massagepraktijk en klanten werven. Echter gaat dit wel gepaard met hoe goed jij jouw massage technieken en houding beheerst. Een vuistregel, heb jij minstens 25 uur van de massage stijl (bijvoorbeeld de Ayurvedische massage) gemasseerd en beheers jij de theorie, dan kun jij best al de massage aanbieden tegen een vergoeding en hier klanten voor werven.
Anderzijds, misschien ben jij iemand die liever de ene na de andere stap neemt, ondanks dat je de massage grepen en theorie beheerst. Dan is het niet verkeerd om te wachten met het werven van klanten tot na je opleiding masseur.
Zoals je ziet kun jij zelf het beste inschatten waar jij staat en wanneer het juiste moment is. afhankelijk van waar jij je het prettigst bij voelt.

Vind hier meer info over onze opleidingen, cursussen of cursus weken.

Hoe werf je klanten na je opleiding Masseur?

Er zijn een aantal manieren om klanten te werven. De makkelijkste manier is klanten werven binnen je eigen netwerk. Je hebt vast en zeker wel eens een keer je vrienden of familie gemasseerd. En zij hebben vast en zeker ook vrienden en kennissen die een massage nodig hebben. Neem eens contact met hen op en laat weten dat jij bezig bent met het opzetten van je massage praktijk. Vraag hen of ze nog mensen kennen die een massage nodig hebben of vraag hen of ze anderen willen vertellen over jouw massagepraktijk.
Je kunt dit contact best per e-mail doen, maar wat beter werkt is wanneer je jouw contact opbelt en dit voorlegt, of wanneer je face-to-face met hen afspreekt. Wij hebben namelijk gemerkt dat wanneer je de moeite neemt om iemand te bellen of om met hen af te spreken, jouw vraag beter blijft hangen.

De “minder makkelijke” manier, maar wel een belangrijke manier is, je (online) vindbaarheid. Hieronder hebben wij de belangrijke punten opgesomd:

1. Website
2. Visitekaartje
3. Flyer of ander promotie materiaal
4. Social Media

Het eerste wat men vaak vraagt wanneer je in gesprek raakt met een verre kennis / een vreemde over je massage praktijk is, “heb je een visitekaartje?”. Dit is een belangrijk moment. Iemand toont interesse in je massagepraktijk. Je hebt iemand enthousiast weten te maken van je werkzaamheden. Het zou daarom een goede eerste stap zijn om je professionaliteit te tonen, door je visitekaartje af te geven. Vraag die persoon ook om zijn/haar visitekaartje of vraag of je zijn/haar e-mailadres mag hebben om eens in contact te komen. Vraag ook aan die persoon of het voor hem/haar zelf is en voor welke klachten het is.

Een dag na de uitwisseling van de contactgegevens is het moment aangebroken om “op te volgen” met de geïnteresseerde persoon. Dit kun je het beste doen per e-mail. Stuur een kort e-mailtje met de verwijzing naar waar jullie contact hebben gehad, schrijf nog iets over wat je is bijgebleven en laat dan weten wat je voor hem/haar kunt betekenen. Mocht de persoon na 2 dagen nog niet hebben gereageerd kun je nog een mailtje sturen met een herinnering naar jouw mail. Wees er actief in, maar ga niet stalken.

Het hebben van een flyer met bv. een kortingscode of het hebben van ander promotie materiaal zijn goede hulpmiddelen om de aantrekkelijkheid van jouw massage praktijk te verhogen. Vaak kun je met een visitekaartje al een bepaalde identiteit neerzetten, helaas ben je nog vrij beperkt. Zeker wanneer je een bepaalde aanbieding wil aanbieden.
Flyers zijn een goede verlengde van het visitekaartje. Mocht je niet zo thuis zijn met ontwerpprogramma’s, besteedt dit dan uit. Wie weet ken je wel een grafisch ontwerper die tegen een massage een flyer voor je in elkaar wil zetten.
De beste plekken om je flyers achter te laten zijn plekken waar jouw ideale klant graag komen, misschien zijn je buren wel je ideale klant, bel aan en vertel over je werkzaamheden en laat je flyer achter! Of misschien is er wel een lunch tent, een bloemist, een supermarkt of sport vereniging waar jouw ideale klant graag komt. Denk er goed over na en ga er op uit.

Voor het bepalen van je identiteit en promotie campagne, kun je het beste terug gaan naar je ideale klant en jouw visie van jouw massage praktijk. In de blog “massage business plan” werd al beschreven hoe je je ideale klant kunt beschrijven en hoe belangrijk jouw visie van de massage praktijk is. Wanneer jij je identiteit ontwerpt op deze twee punten, dan weet je zeker dat je de juiste klanten aantrekt.

Het laatste punt gaat over Social Media. Via Social Media kun je op een laagdrempelige manier in contact komen met je klanten of aanhangers. Post regelmatige leuke weetjes of tips omtrent massage, lichaamshouding etc. en je zult zien dat je na een tijd een ware community om je massage praktijk heen hebt gebouwd.

Wij wensen je veel plezier bij het werven van klanten tijdens en na je opleiding masseur.

Vind hier meer info over onze opleidingen, cursussen of cursus weken.

Vorig bericht: « Algemene Voorwaarden Massagepraktijk schrijven
Volgend bericht: Massage Opleiding Noord Holland »

Primaire Sidebar

Reviews

Agenda

jul 9
10:00 - 13:00 CEST

Examen Sportmassage | 9 jul 2022 | Zaandam

jul 9
14:00 - 17:00 CEST

Examen Ayurvedische Massage | 9 jul 2022 | Zaandam

jul 10
10:00 - 13:00 CEST

Examen Yoga Massage 2022

jul 10
14:00 - 17:00 CEST

Examen Massage en Energiewerk 2022

jul 29
29 juli @ 16:00 - 5 augustus @ 17:00 CEST

Ayurveda Massage Week 29 jul – 5 aug 2022

sep 2
10:00 - 17:00 CEST

Cursus Meditatie 2 sep 2022 te Zaandam

sep 3
10:00 - 17:00 CEST

Cursus Ontspanningsmassage | 3 sep en 1 okt | Zaandam

sep 4
10:00 - 17:00 CEST

Cursus Stoelmassage | 4 sep en 2 okt 2022 | Zaandam

sep 9
14:00 - 17:00 CEST

Examen Stoelmassage | 9 sep 2022 | Zaandam

sep 10
10 september @ 10:00 - 11 september @ 17:00 CEST

Triggerpoint Cursus | 10 en 11 sep 2022 | Zaandam

Bekijk kalender

Footer

5 jaar lang beste opleider van het jaar in de categorie Vitaliteit en Gezondheid


Anand massage opleidingen


Abonneren op onze nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

  • E-mail
  • Facebook
  • Instagram
  • Contact
  • Blog
  • Voorwaarden, gedragscode en klachtenreglement
  • Privacy Policy
  • Cookie Policy
  • Covid-19
  • © Anand 2000-2022
We gebruiken cookies op onze website om je de meest relevante ervaring te bieden. We adverteren via Nextroll. Door op "Alles accepteren" te klikken, stem je in met het gebruik van ALLE cookies. Je kunt echter naar "Cookie-instellingen" gaan om dit aan te passen.
InstellingenAlles Accepteren
Manage consent

Privacy Overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies om uw ervaring te verbeteren terwijl u door de website navigeert. Hiervan worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd, in uw browser opgeslagen omdat ze essentieel zijn voor de werking van de basisfunctionaliteiten van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met uw toestemming in uw browser opgeslagen. U heeft ook de mogelijkheid om u af te melden voor deze cookies. Maar als u zich afmeldt voor sommige van deze cookies, kan dit uw browse-ervaring beïnvloeden.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDuurOmschrijving
CONSENT16 years 6 months 7 days 15 hoursNo description
cookielawinfo-checkbox-functional1 yearThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-others1 yearNo description
wp-resetpass-7f90e3e39a2ef53584d583e7ae53481apastNo description
yt-remote-connected-devicesneverNo description available.
yt-remote-device-idneverNo description available.
_sp_sessionsessionNo description available.
Non Necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Uncategorized
Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
OPSLAAN & ACCEPTEREN
Aangedreven door CookieYes Logo